vakantie !!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu vakantie !!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu

vakantie !!!

Door: manon vd kemp

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia dushi’s,

Twee weken geleden was het eindelijk zo ver, twee volle weken meivakantie. Ik had lang naar deze weken uitgekeken omdat Celine en Kim langs zouden komen. Daarnaast waren er ook allerlei leuke feestjes en bezigheden waar ik mij ontzettend op had verheugd. Stage loopt op dit moment ook niet soepel, dus het was heerlijk om daar even los van te staan.

Het eerste weekend begon met een toeristische strand tour aan de oost kant van het eiland. Samen met Esmeralda, Gina en Yvette bezochten we verschillende strandjes, hebben we zelfgemaakte Awa di Lamoenchi gedronken en hebben we Fort Beekenburg beklommen. Bovenop dit fort had je uitzicht over Baya beach en de Caracasbaai. ’s Avonds gingen we naar een van de leukste feestjes hier, Zanzibar Happy Hour! Elke week is dit feest weer, en we hebben bijna nog geen enkele keer gemist. Dinsdag kwamen mijn vriendinnen langs, ’s avonds zijn we meteen uit eten geweest zodat zij het huis ook leerden kennen. Daarna was het Kingsnight in het centrum van Willemstad, Celine en Kim hebben deze avond vroeg geslapen i.v.m. de jetlag (de rest van de avonden niet hoor haha). Tijdens deze avond waren we beland bij Café de Tijd. Dit is een Nederlands café, waardoor het net leek alsof we koningsnacht in Nederland aan het vieren waren! De volgende dag was het natuurlijk tijd voor Kingsday, wat een eerste instantie een veel te warme dag in Punda was haha. Toen de zon onder ging, begon het steeds gezelliger te worden. Bijna de hele avond hebben we vertoefd in de Nieuwe Straat bij het Pietermaai district. Overal hingen lampjes en de sfeer was ontzettend gezellig.

Na koningsdag was het tijd om natuurlijk strandjes te bezoeken en lekker uit te rusten met de meiden. Wij zijn bij de donderdag bij Playa Lagun en Playa Jeremi geweest, ze hebben bij Lagun de lekkerste tosti’s van het eiland geproefd (aldus, mijn mening). Wij zijn ook nog bij Grote Knip geweest en ik heb Celine zelfs zo ver gekregen om ook te springen bij Playa Forti! De vrijdag was het weer weekend, dus opnieuw feestjes! Celine en Kim hadden het geluk om de Full Moon party op Kokomo Beach mee te mogen maken. Dit keer was de zanger van Dushi Bida aanwezig en wanneer hij dit lied live zong en ondertussen het vuurwerk op de achtergrond afgestoken werd, kregen veel mensen kippenvel (waaronder Esmeralda en ik). Dat was zo’n mooi moment! De volgende dag was het uiteraard weer tijd voor Zanzibar en zondag was het Float Fest! Float Fest was een drijvend festival in de baai van Mambo beach. Dolfijn FM (de radiozender hier) had dit evenement vorig jaar voor het eerst georganiseerd om een jubileum te vieren. Deze dag hadden wij zelf een Go Pro meegenomen, waarmee we de hele dag gefilmd hebben. Dit is uiteindelijk een prachtige aftermovie geworden haha.

Dinsdag was het eindelijk zo ver, we gingen met de boot naar Klein Curaçao. ’s Ochtends begon het al heerlijk, we waren alle drie super moe en hadden er nog weinig zin in. De heenreis op de boot was best heftig, we zaten namelijk eerst moedig voorop de boot, totdat we niets meer zagen door al het zout in onze ogen en het net leek alsof we net de zee uit kwamen. Uiteindelijk maar binnen gaan zitten, waar we in slaap zijn gevallen. Het scheelde dat toen we wakker werden, we al aanmeerden bij Klein Curaçao. Eerst hadden we even rondgekeken, nog wat gesnorkeld en toen zijn we lekker gaan liggen. We waren alleen zo moe dat we alle drie in slaap zijn gevallen, voor twee uur lang… Toen we wakker werden, merkten we het al bij Celine en Kim, verbrand… Ondertussen gingen we terug naar de boot om wat te eten en te drinken. ’s Middags hebben we nog een stukje over het eiland gelopen en hebben we de vuurtoren beklommen. Al met al was het een geslaagde dag, op het slapen en het verbranden na.

Donderdag was het helaas alweer tijd om de meiden naar huis te brengen, de tijd was echt voorbij gevlogen met ze en het was ook echt gezellig! Gelukkig zie ik ze snel in Nederland weer. Afgelopen weekend hadden we een pool party bij ons eigen huis georganiseerd. Wij hadden hiervoor eerst inkopen gedaan, wat uiteindelijk bestond uit waterpistolen, drankjes en de legendarische Baby Hammer Plop Plop. Ik probeer nu nog zo veel mogelijk te genieten, want helaas gaan we over twee en een halve week alweer naar huis.. Ondanks dat ik mijn familie enzo mis, wil ik echt nog niet naar huis. Daarom ben ik al naar mogelijkheden aan het zoeken om hier terug te komen wanneer ik afgestudeerd ben. Ik ben namelijk op dit moment echt verliefd geworden op het eiland en ik zou niets liever willen dan terug komen. Maarja, eerst nog even genieten…

Hopi Sunchi’s en Brasas, Manon

• 10 Mei 2016 - 18:08

Hans :

Wederom een heel mooi verslag,kanjer,zo zie je wat je allemaal gedaan hebt,hoop wel dat stage ook goed verlopen is,ti stima bo,ayo