Belevenissen Curaçao na anderhalve week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu Belevenissen Curaçao na anderhalve week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu

Belevenissen Curaçao na anderhalve week

Door: manon vd kemp

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Bini!

Ondertussen alweer anderhalve week op dit prachtige eiland, er komt bijna een einde aan onze 'begin' vakantie. Veel ervaringen rijker en Antilliaanse guldens armer (haha). In deze blog wil ik daar wat over vertellen.

Ten eerste zijn de stranden hier prachtig, ondertussen heb ik er 4 bezocht: Jan Thiel/Zanzibar, Cabana Beach, Blue Bay en Cas Abao. De eerste twee stranden zijn best toeristisch en de laatste twee wat minder. Op deze stranden heb ik natuurlijk lekker in de zon gelegen, maar ook gesnorkeld, lekker wat gedronken en zelfs een leguaan gespot. Het water is hier zo helder dat je, ook wanneer je verder zwemt, de bodem altijd kunt zien. Bijna bij elk strandje zit een barretje waar je sapjes, cocktails of lekkere broodjes kunt halen.

De strandfeestjes zijn hier ook geweldig, wij zijn op Cabana Beach Festival geweest vorige week zondag. Het zou om 3 uur beginnen, dus wij komen heel netjes om 3 uur aan. In Curaçao gaat dat alleen een beetje anders, het begon pas om 5 uur en de sfeer kwam pas rond 6 uur. Op veel stranden heb je ook een happy hour, iedereen staat dan op van hun strandbedjes en gaat staan rondom de bar. Afgelopen zaterdag zijn wij naar de happy hour bij Zanzibar geweest, we waren met bijna alle huisgenoten en het werd heel gezellig! Eigenlijk gaan wij alleen maar uit in het weekend, maar gisteravond bleek er een hardstyle feestje te zijn in 1850, en wel het allereerste hardstyle feest ooit in Curaçao! Het was erg gezellig, al bleek dat er eigenlijk alleen maar Nederlandse studenten op af kwamen. Voor vanavond hebben wij ook een feestje in de planning, de Full Moon party bij Kokomo Beach. We nemen het er nog even van, want nu kan het nog! (i.v.m. stage)

Het studentenhuis wordt ook steeds meer mijn 'thuis'. De verbouwing is bijna afgelopen en het zwembad zit al bijna vol! Hopelijk zijn we snel af van het stof want het ziet er naar uit dat het erg mooi gaat worden. Mijn kamer is ook al helemaal naar mn smaak ingericht, een fotomuur aan de wand met allemaal foto's van vrienden, vriendinnen en familie. Natuurlijk is mijn kamer mijn kamer niet als het geen rommeltje zou zijn, ik probeer het iedere dag op te ruimen maar dat is vaak tevergeefs haha. Vannacht had ik gezelschap van een baby Gekko op mijn kamer, waarvan ik ook een foto bij stuur.

Ayó!


  • 04 Maart 2016 - 21:26

    Esmée:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij zitten hier met pokke weer..

  • 04 Maart 2016 - 21:36

    Mams:

    Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt, leuk om je,belevenissen te lezen xxx

  • 05 Maart 2016 - 00:34

    Dick Wolterinck :

    Leuk deze berichtjes. Maak er een leuke tijd van en probeer tijdens je stage ook nog iets te leren. Pas goed op en veel plezier Dick Wolterinck.

  • 05 Maart 2016 - 00:39

    Elly:

    Hai hai, dat klinkt errug gezellug. Ik zie het voor me in mn fantasie. Manon met een cocktailtje. Fijn meis dat je het naar je zin hebt. Pas goed op je zelf. Dikke kus xx

  • 05 Maart 2016 - 01:06

    Arno:

    hey,manon,

    leuk dat het je goed bevalt,super!!!!!
    geniet nog maar even van je vrije tijd,want straks moet je aan de bak ivm metje stage hahahaha.

    dikke knuffel xx

  • 08 Maart 2016 - 02:09

    Hans(PAPS ):

    Nou,zoals gewoonlijk kom ik er weer achter aan,mooi beknopt verslag inmiddels ben je,je stage gestart,hopelijk is dat goed verlopen,meid nu serieus aan de bak,maar niet vergeten te genieten,ti amo

  • 08 Maart 2016 - 19:00

    Irma:

    Hallo Manon
    Wat heerlijk dat je eerst de tijd hebt gehad om te wennen. Deze week aan de bak met je stage. Een leuke tijd gewenst op Curaçao. Groetjes Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Manon

Bon Bini! Vanaf eind februari vertrek ik, samen met 4 ander studenten van de kpz, naar het mooie Curaçao! Ik ga hier onder andere stage lopen en natuurlijk van het eiland genieten. Via deze weg wil ik alle geïnteresseerde familieleden, vrienden, vriendinnen en kennissen op de hoogte houden van alle dingen die ik hier ga meemaken. Groetjes, Manon

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 6715

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Buitenlandse stage

21 April 2015 - 25 April 2015

Outdoor Education

Landen bezocht: