Hoog bezoek! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu Hoog bezoek! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu

Hoog bezoek!

Door: manon vd kemp

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi Dushi’s,

Het Papiaments begin ik nu steeds meer onder de knie te krijgen! Ik vind dit zo’n vrolijk en zonnig taaltje, dat ik de kinderen in mijn stage klas heb gevraagd om per dag een lijstje van 10 woorden op te stellen. Ondertussen ken ik al 50 nieuwe woorden deze week en ben ik geslaagd voor mijn weektoets met een 9,6 . Iedere dag maakt een andere leerling een lijstje en ze vinden het erg leuk dat ze mij, als juf, ook nog iets kunnen leren.

Daarnaast heb ik nu hoog bezoek uit Nederland! Jasper en Marjolein zijn hier voor twee weken en het is super leuk om hun tour guide te zijn zodat ze alle mooie plekjes kunnen zien. We hebben dan ook al erg veel dingen ondernomen. Zo zijn we onder andere naar het Seaquarium geweest waar Marjolein met dolfijnen heeft gezwommen, ik heb daar een kus gehad van een dolfijn! De shows waren ook leuk om te zien, ik vond het zo knap hoe die dolfijnen al die trucjes konden doen. Binnen in het Seaquarium heb ik nog verpleegsterhaaien geaaid en gevoerd, terwijl Jasper angstig op een afstandje stond te filmen hahaha.

Afgelopen weekend zijn we met de boot naar de Blue Room geweest, oftewel de blauwe kamer. Captain Goodlife was op deze boot de kapitein, en de verhalen klopten, wat een ‘bijzondere’ man haha. Bij de blauwe kamer moest je onder een rots doorzwemmen en dan kwam je in een grot. Doordat het zonlicht weerkaatst op het water, lijken het water en de grot zelf helderblauw. Het leek zelfs alsof je lichaam licht gaf! In de blauwe kamer zwommen ook allerlei mooie vissen en ik heb nog gesnorkeld met een hele school kleine visjes. Vervolgens gingen we met de boot naar een scheepswrak op de bodem van de zee. Dit scheepswrak was 60 meter lang en je kon er heel mooi snorkelen. Wij zijn op zondag ook nog naar Playa Kalki geweest, waarbij een rif ligt wat ook wel Alice in Wonderland wordt genoemd. Hier waren allemaal vissen die ik nog nooit eerder had gezien, grote blauwe vissen die reflecteerden door de zon en nog vele andere vissen.

Het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt van de week was toch wel de Christoffelberg. Al vaak ben ik hier langsgereden, maar afgelopen woensdag was het dan echt zo ver. Om half 7 ’s ochtends vertrokken we in de auto richting het Christoffelpark en de zenuwen werden steeds sterker. Toen we aan de klim begonnen was het ook wel duidelijk dat niemand hier een woord over gelogen had. Wat was het zwaar, ik heb gezweet op plekken waarvan ik dacht dat het niet kon en was echt kapot. Soms moest je op een rots van circa 2 meter hoog klimmen, met handen en voeten, zonder hulp. Bovenop de berg was het nog het spannendst, toen moest je over hobbelige rotsen klimmen terwijl er naast je een hele diepe afgrond was. Maar.. bovenop de berg was het het allemaal wel waard, wat een uitzicht! Je kon een heel groot deel van het eiland zien en we hadden ook al aardig wat strandjes herkend. Maar de terugweg was nog het grootste drama. Ik, met mijn 1,58 cm, kon soms met geen mogelijkheid van de rotsen afkomen. Soms moest ik werkelijk springen of ving Jasper mij op. Maar we hebben het overleefd en ik ben trots op mezelf dat ik het heb gedaan!

Het is hier nu vrijdag (oftwel djabièrnè) en het is tijd voor weekend! Helaas moeten we volgende week afscheid nemen van vier super leuke huisgenootjes, maar daarvoor hebben we vanavond een gezellige poolparty met Mojito’s! Dit weekend ga ik ook nog leuke dingen doen met Jasper en Marjolein, omdat zij helaas dinsdag ook alweer terug gaan naar Nederland. Maar gelukkig hoef ik niet al te lang te wachten, want Celine en Kim komen de 26e hier heen!

Ayò en un bon weekend!
Sunchi pa bo <3

  • 15 April 2016 - 22:45

    Ria:

    Geweldig zo veel jullie gezien hebben en erg knap dat jullie die grote beklommen hebben. Daar mag je trots op zijn.
    Nog super veel plezier daar.

  • 16 April 2016 - 12:04

    Irma:

    Wat een avonturen beleef jij daar, blijf genieten.
    En volgens mij gaat het met de stage ook goed.
    Veel plezier

  • 18 April 2016 - 01:07

    Mama:

    Wat weer een leuk verslag, stoer hoor die berg op, had ik niet gedacht dat je dat zou durven
    Geniet meid love u xxxx

  • 18 April 2016 - 09:33

    Marietje:

    Mann wat weer een prachtig verslag ga nog even lekker genieten van de laatste weken het is zo voorbij.

  • 18 April 2016 - 18:48

    Jeanet:

    Lieve Manon, wat heb je al veel gezien en gedaan. Dat van die berg, was wel het "hoogtepunt" volgens mij. Wauw, dat je dat durfde. Respect wiefie. Je overtreft jezelf <3. Fijne weken nog en GENIET. Lieve groeties van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Manon

Bon Bini! Vanaf eind februari vertrek ik, samen met 4 ander studenten van de kpz, naar het mooie Curaçao! Ik ga hier onder andere stage lopen en natuurlijk van het eiland genieten. Via deze weg wil ik alle geïnteresseerde familieleden, vrienden, vriendinnen en kennissen op de hoogte houden van alle dingen die ik hier ga meemaken. Groetjes, Manon

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Buitenlandse stage

21 April 2015 - 25 April 2015

Outdoor Education

Landen bezocht: