de eerste stageweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu de eerste stageweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Kemp - WaarBenJij.nu

de eerste stageweek

Door: manon vd kemp

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi!
Deze week is mijn eerste stageweek en daarbij horen natuurlijk veel nieuwe indrukken. Op mijn eerste dag kreeg ik veel lieve en leuke opmerkingen van de kinderen, wat mij goede moed gaf! De klas op zichzelf is best druk en het is best lastig om de orde te houden. Stuk voor stuk zijn het gelukkig allemaal superlieve kinderen, dus ik heb er wel zin in! Ondertussen heb ik ook al een aantal lessen gegeven, voornamelijk adaptieve opdrachten met groepjes leerlingen of voorlezen. In de klas zelf zijn veel verschillen, de taal die zij thuis spreken verschilt nogal, bijvoorbeeld Papiaments, Venezolaans, Spaans of Nederlands. Gelukkig spreken zij in de klas allemaal Nederlands, maar ik moet wel op letten dat ik niet te snel praat. (leerpuntje haha)

Naast de stage willen wij het eiland natuurlijk ook leren kennen, daarom zijn wij afgelopen dinsdag naar een Curaçaose kerk geweest, deze kerk heette House of Worship. De dienst in deze kerk was heel anders dan in Nederland. Ten eerste waren er bijna alleen maar vrouwen, omdat deze viering speciaal voor internationale vrouwendag was. Ten tweede was de dienst volledig in het Papiaments, wat het lastig maakte om het te verstaan (we hadden gelukkig een tolk!) . Maar het leukste was wel dat de dienst heel energiek was, er werd gedanst, gezongen en er werd gebruik gemaakt van allerlei apparatuur zodat het net een concert was. Het gekste was dat op een gegeven moment iedereen bezig was in haar tas, ik dacht dat ze kleingeld wilden pakken, maar in plaats daarvan moest iedereen gaan schijnen met haar zaklamp of flits en daarmee gaan zwaaien. Ik heb van deze gelegenheid gebruik gemaakt door het even te filmen, met flits haha.

Ten slotte is er goed nieuws, sinds maandag kunnen wij gebruik maken van ons zwembad. Heerlijk om na een stagedag je lange broek en T-shirt om te wisselen voor je bikini en lekker af te koelen!

Ayo!

  • 11 Maart 2016 - 10:04

    Mama:

    wat een leuk verslag weer,en ben blij dat het leuk is op stage
    2 weekjes ben je nu daar en het is verrekte stil in huis,mis dat snelle praten wel hoor :)
    xxx mama love you

  • 11 Maart 2016 - 23:48

    Jeanet En De Mannen:

    Lieve Manon, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. De klas moet je natuurlijk eerst even leren kennen, maar dat gaat vast en zeker goed komen. Nog heel veel plezier. Lieve groeties van ons allemaal xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Manon

Bon Bini! Vanaf eind februari vertrek ik, samen met 4 ander studenten van de kpz, naar het mooie Curaçao! Ik ga hier onder andere stage lopen en natuurlijk van het eiland genieten. Via deze weg wil ik alle geïnteresseerde familieleden, vrienden, vriendinnen en kennissen op de hoogte houden van alle dingen die ik hier ga meemaken. Groetjes, Manon

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 6700

Voorgaande reizen:

24 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Buitenlandse stage

21 April 2015 - 25 April 2015

Outdoor Education

Landen bezocht: